Klik klik

Khamis, Februari 14, 2013

Ingin kuhidupkan semula...

rumah ini yang sekian lama kehilangan nyawa
ditinggalkan terbiar
bersawang di sini sana

biarpun setelah pintu dan tingkapnya kubuka
tiada siapa yang tergerak untuk menyapa
bagiku tidak menjadi apa
kerana di sinilah langkah pertamaku bermula

perlahan-lahan
aku kusapu sampah dan sawang
aku kutebas semak dan lalang
lalu akan bermainlah aku kembali
di laman yang sekian lama sunyi dan sepi


iya, aku akan kembali mencoret  di sini...

17 ulasan:

  1. meh saya tolong buangkan sawang sekali.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih C.M.A kerana sudi singgahndi sini :$

      Padam
  2. hihihi kita datang berkunjung.. pas ni dah tak sunyi lagi..

    BalasPadam
  3. Assalam Kakcik Nur
    Diharap, dalam biasa berkunjung tu, saya tak bawa sawang ke rumah orang. Selamat terus mencoret.

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Tuan Temuk...

      Hehehe... Mana ada orang bawa sawang ke rumah orang lain. Ke ada? :)

      Padam
  4. oh....samalah dengan saya akak. dah lama rumah terbiar kosong & terbiar. rumah kekawan pun dah lama sangat tak menjenguk bertanya khabar. dah hampir setahun hilang mood nak menulis & membaca

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya, kakcik rasa kesian pulak dengan blog ini, eeloboe. :)

      Padam
  5. Assalamualaikum kakcik...
    rajinnya buat blog baruu...
    chaiyok2 kakcikk...
    meh kita orang tolong sapu bersihhh segala sawang dan labah2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bukan blog baru Anaa. Blog asal yang diberi nafas semula... :)

      Padam
    2. Moga sentiasa brlapang dada utk mencoret di sini.moga ukhuwah brpnjangan

      Padam
  6. semoga saya dpt membaca setiap yg bkl dicoret disini...

    BalasPadam
  7. Salam,

    Terpinga-pinga juga bila masuk blog ini. Apapun, muga berjaya mengendalikan blog ini selain blog kaknur seroja...

    BalasPadam
  8. kakcik sapu sawang....nnt saya bancuhkan air sirap :)

    BalasPadam
  9. saya pulak lama tak menyinggah sini kakcik.. teruskan menulis kakcik..

    BalasPadam
  10. Wahh bestnya ayat kakcik, bersahaja tapi penuh makna.. ;)

    Sama la kita kakcik dok menyapu sawang jugak ;D

    BalasPadam
  11. dtg singgah juga sapu sawang hehehe

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...