Klik klik

Ahad, November 15, 2009

Masak apa hari ini??

Masak rendang ayam, terubuk masin goreng dengan bawang besar & cili kering, sambal belacan dan masak lemak pucuk paku bersama tempe... Banyak kan?? :)

24 ulasan:

  1. Amboi Kakciks, semua tu nampak sedap. Tetapi, kurang berkhasiat kecuali tempe. Teruja juga saya yang sedang mengamalkan diet nih!

    BalasPadam
  2. salam kak cik,
    wah! sedap tu. Masak lemak tempe pucuk paku, ermmm sedapnya.

    BalasPadam
  3. Kak CIKKKKK...

    Azie suka tempe tapi yg goreng garing jer.. kalu masak lemak kurang skit.. Wahhhh sambal belacan tu yg tak tahan tuh..

    Hmmm nak bagi tau nii.. rini Azie masak Paprik Ayam...hehehe...

    BalasPadam
  4. hmm..sedap tu..

    zai masak nasi ayam jer hari ni..

    BalasPadam
  5. haaa...nasib baik tak letak gambar.

    BalasPadam
  6. hmm...
    CM dah lama tak masuk dapur, sibuk dengan kertas jawapan budak-budak... nasib baik u cuti.. Anak-anak ambil alih.
    Hari ni nampaknya ada sup sayur, ayam goreng celup tepung & telur dadar. CM belum makan lagi..tak tau apa rasa!

    BalasPadam
  7. Zool..

    meh le, boleh kakcik masak untuk Zool dan keluarga. :)

    BalasPadam
  8. Babah..

    dah berapa kg susut?? Diet kakcik dah hancur.. waaaaaaaaaa :(

    BalasPadam
  9. Azieeeee...

    wah masak paprik ye? Mesti sedap tu.. anak2 kakcik suka, tapi dah lama kakcik tak buat!

    BalasPadam
  10. June..

    pertama kali kakcik buat masak lemak pucuk paku dengan tempe tu. Selalu tengok kat kantin pejabat kakcik, jadi kakcik cuba je. :)

    BalasPadam
  11. Zai..

    mulanya En. Suami suruh masak nasi ayam je. Tapi, rasa nak ubah selera pulak.. lagipun adik2 kakcik yang 3 orang tu bersama keluarga diaorg dtg..

    BalasPadam
  12. Fa..

    tak sempat ambil gambar, bateri kamera dah kong.. kalau guna telefon, tak begitu jelas. Maklumlah telefon Cokia! hehehe..

    BalasPadam
  13. Maiyah..

    ala.. kakcik masak biasa-biasa je. Kalau ikut lidah kakcik, semua yang yang kakcik masak hari ni, tak melepasi piawaian! :(

    BalasPadam
  14. CM..

    siapa yang masak tadi? Kerja2 juga tau.. perut tu jangan sampai masuk angin.. takut tersilap bagi markah pulak! :)

    BalasPadam
  15. Salam My dear kakcikS...,
    Sedapp tuu...
    tapi lps balik dr cuti2 ni...kena start diet laa sis.....!!!:):)

    BalasPadam
  16. kakcikseroja:

    salam..
    sori lambat ziarah hari ni.. dok bz2 mengemas rumah.. sedap juadah kakcik hari ni..

    mama malas masak hari ni.. anak bujang tu yang masak.. boleh tahan,, sedap gak cukup asam garam nyer.. :))

    BalasPadam
  17. Salam kakChik
    wah sedapnya...pucuk paku pula tu..

    BalasPadam
  18. banyak mana pun habiskan juga..

    BalasPadam
  19. Salam kakcik. ..... kalau dapat makan ramai-ramai tentu lebih seronok.

    BalasPadam
  20. Salam dan selamat pagi makcik. Jangan lupa baca doa makan tau,...

    BalasPadam
  21. mewahnya kita..
    Alhamdulillah..
    Terubuk masin tu mengalahkan yg lain2nya utk resepi kak cik nih..

    BalasPadam
  22. Salam semua..

    Alhamdulillah, susah2 kita, masih ada makanan untuk dijamah. Syukurlah. :)

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...