Klik klik

Rabu, Januari 20, 2010

Apa yang anda nampak/fikir?

64 ulasan:

  1. KakCik, kita nampak buwong jer (hehe, dasar malas nak pikir).

    BalasPadam
  2. he he he ...saya pun nampak burung je... betapa tak seninya saya

    BalasPadam
  3. tu la bagus nye jd org atasan..
    apa2 je org bawah yg kena...hehehee

    BalasPadam
  4. CS...

    ha.. betullah tu, burung sedang bertenggek.. :)

    BalasPadam
  5. Chik Na...

    kalau nampak buaya, susah pulak nak dijelaskan.. hehehe.. :)

    BalasPadam
  6. Betul tu Acu..

    duk kat atas, selesa dan 'BERSIH' je...

    BalasPadam
  7. Kesian yang bawah... yang atas buat kotor.. yang bawah kena... nak buat camana... nasib badan...

    BalasPadam
  8. Salam Nida..

    kalau tak nak kotor.. kenalah berusaha untuk ke atas, betul tak? Dan bila dah di atas, janganlah dibawa bersama kekotoran itu.. :)

    BalasPadam
  9. mula2 nmpak burung je..kali ke 2 pun nmpak burung gak! hehehe..ingt kt bwh ada slji yg atas negeri atas angin...tu psl relax je...kua..kua..aznil kta!!

    BalasPadam
  10. kak cik
    sudi lah kira nya kak cik berikan alamat kak cik sebab ada satu barang saya nak kirim kan...
    az_iz82@yahoo.com
    sekian terima kasih

    BalasPadam
  11. Salam Inna...

    kalau burung penguin mungkin juga ada salji..tapi, burung dalam gambar kat atas tu, kalau kena salji.. mahu terus beku! ..kwang kwang kwa... :)ng

    BalasPadam
  12. Ke hadapan Kak Ezza ...

    ini alamat kakcik : 7, Jalan Kencana 36/2
    Taman Kencana
    56100 Cheras.

    Nama kakcik : Kakcik Seroja :)

    BalasPadam
  13. salam kakciks
    N pun nampak burung2 bertenggek..hehehe

    Dan kerana x mahu menjadi burung paling bawah dan paling teruk kena kotor2 tu semua la N dah berjaya menjadikan diri ini burung paling atas sekali...hahahahaha
    (keja sendiri)...aminnn

    BalasPadam
  14. yg kat bwh tu kene taik yg atas skali ke

    BalasPadam
  15. kakcik,
    kita nampak buwong jugak...
    ada tak kena salji..
    ada yang kat bawah kena salji..
    yang kat atas tu taklah sejuk macam kat bawah...
    (itulah yang saya nampak kakcik...)
    tapi buwong yang kat atas sekali untung sebab dia tinggi, tak sejuk dan tak sempit...

    BalasPadam
  16. kakcik,
    saya tengok sekali lagi..
    burung bawah kena taik ghupenya...
    bukan s a l j i .....
    andeh lah andeh.....

    BalasPadam
  17. yang atas sekali tu Bos besar.

    yang asyik kena berak tu , kuli batak

    BalasPadam
  18. Salam N...

    Tahniah kerana telah berjaya menjadi burung yang di atas. Dan kakcik sangat berharap agar N tidak 'menitiskan salji' kepada burung yang di bawah.. kesian kat mereka. Lainlah kalau mereka sendiri 'merelakan diri untuk disaljikan'. :)

    BalasPadam
  19. Maiyah..

    betul tu. Jadi, kalau tak nak kena tahi, kena berusahalah untuk ke atas... :)

    BalasPadam
  20. Dik Mah..

    burung yang kat atas biasanya memang beruntung. Dalam pada itu, seandainya burung2 di bawah tu berusaha dan bersepakat, tidak mustahil burung yang di atas itu akan kehilangan tempatnya...

    Betul.. yang jatuh itu tahi (bukan salji!) :)

    BalasPadam
  21. pB..

    betul - yg kat atas tu bos, yang bawah sekali kuli batak yang mesti berusaha sedaya mungkin supaya tidak 'ditahikan'.. :)

    BalasPadam
  22. Salam kakcik ;
    uhuk uhuk (sambil terbatuk2 - adeh, bagai nak meletup kepala!)..

    I nampak camni - setinggi mana pun kita berada, bila 'download' ke bawah juga, so berusahalah jangan sampai di downloadkan, betul? heheee..uhuk uhuk!!!...

    BalasPadam
  23. ooopss terlupa - nanti ada udang galah tak? kalu takder, udang goyeng pun jadik la...

    BalasPadam
  24. Salam..
    Saya nampak burung paling atas tu berak atas burung2 bawahnya. Yg paling bawah tu teruk kena najis dr burung2 yg dok bahagian atas...
    Ibarat manusia; bila punya kuasa,org bawah tak boleh nk kata apa walaupun terpaksa ditahikan...

    BalasPadam
  25. tapi kat atas sekali tu, angin lebih kuat bertiup .. dan kalau jatuh, yang duk atas sekali lagi sakit. tapi kalau kena tembak, tak tahu mana yang kena.. nasiblah !

    BalasPadam
  26. Macam tu la kalau kerja jadi kuli... tu sebabnya mak dan ayah suruh belajar rajin-rajin. Esok-esok jadi orang besar.. erk, orang atas !! Hi hi hi...

    BalasPadam
  27. salam kak chik
    mula2 tengok,saya nampak barisan burung yang sedang kesejukan ditimpa salji yang baru turun.
    rasa macam 'nyaman' je.
    bila baca komen kawan2 barulah nampak,rupenya ada najis.hilang terus kenyamanan.
    erm tapi kalau semua burung nak jadi yg kat atas,siapa pula erk yg nak duk bawah. hu hu

    BalasPadam
  28. Kokcik, Ater teman nengak semua bughung tu seghogoi (tak ceria) ghopernye! Kalor kite malah betui nak hincit kemana2 asyik jelepek mmg bertepek2 ler yg datang. Kalor oghang lelaki ghoper tu ler namanya cendawan maler!

    BalasPadam
  29. Orang atas bila dia berak kat orang bawah...
    Dia wat tak nampak jerk!!!

    BalasPadam
  30. ni macam style direct selling atau multi level yang tak valid la ni. Orang atas dah mencekak duit orang bawah...tiba2 company bankrupt.

    ada kawan2 fa yang dah tekena. Melabur itu ini, siap ambik loan lagik...sebulan dua seronok lah dapat imbuhan, masuk bulan ketiga, lesap semua duit yang dilabur.

    Memang kantoiii...patut gi carik orang yang paling atas tu, katok dia...hehehe

    BalasPadam
  31. hehehe..yg duduk kat atas tu selamat.. yg kat bawah tu dah kena berak..

    BalasPadam
  32. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  33. kita nampak PIRAMID malas mandi huuu..mandi sunat

    BalasPadam
  34. kakcik : yang larikan enjit jet yang bawah tulah...

    BalasPadam
  35. Salam QJ..

    tak sihat lagi, ya? Berehatlah dulu dan jangan lupa makan ubat. Semoga cepat sembuh.

    Penapat you itu pun betul. :)

    Udang? Meh le datang ke rumah, nanti I goyengkan istimewa untuk you. :)

    BalasPadam
  36. Salam Niza..

    pandangan Niza juga betul. :)

    BalasPadam
  37. Kanda AL..

    pandangan dan pendapat kanda itu elok juga kita renungkan. :)

    BalasPadam
  38. Salam Tie...

    ha.. tau tak apa.. itu sebab bila mak ayah cakap, kena dengar. :)

    BalasPadam
  39. Salam U. Masyitah..

    kalau tak mahu duduk di bawah, kenalah berusaha untuk naik, kan? :)

    BalasPadam
  40. Salam Tajnur..

    ate.. mengkalo tak hingin kena taik, bawok2le hincit ke mana2.. uboh nasib dighi. Kalo menjang je jelepek, libut pun tak tetanggei daghi molot botoi.. :) Tapi, teman teghingat nak bepeson pulok, kalo dah hincit tu jangan le pulok lupe nak noleh ke belakang, anok bini jangan ditinggei teghuih...

    BalasPadam
  41. Salam Epoi...

    Epoi jangan buat macam tu tau.. :)

    BalasPadam
  42. Salam Fa..

    tiada kesenangan yang akan datang bergolek, tapi kesusahan memang senang hinggap andainya kita tidak berwaspada. (Mengapalah kita tak pernah serik dengan janji2 manis MLM, SCK dan yang sewaktu dengannya?) :(

    BalasPadam
  43. Salam Uda..

    kalau yang bawah tu tak nak kena berak, kenalah terbang ke atas. :)

    BalasPadam
  44. Cikgu Humairi..

    dah kehabisan kata2, ya? :)

    BalasPadam
  45. Salam Zeq...

    'kreatif'nya pandangan Zeq tu. :)

    BalasPadam
  46. Salam Abu Muaz...

    hmmmm... pandangan yang sinis! :)

    BalasPadam
  47. Yg ATAS tu senang..buat keputusan (sebarang)..hasil baik (apatahlagi ) semuanya dapat sampai kepada rakyat mehran..
    Kalau yg baik dapat bersama dan kalau yg sebaliknya tu lagilah bahana nya...Kita lah tu..

    BalasPadam
  48. sori kakcik,
    saya nak edit tapi terpadam lak,
    saya nak katakan...

    jangan suka main burung..
    nanti terkene selsema burung....

    ...lepas bebaskannya..sian dia terkurung..

    BalasPadam
  49. Setelah baca begitu banyak komen terdahulu, saya setuju semua....:D:D

    BalasPadam
  50. salam kak cik seroja.. puhh.. lama betul.. tak bertandang ke blog kak cik... rasanya ada dekat 20 tahun.. apa kabar sihat ke..... pasal gambar tu.. mcm tu.. la kehidupan kita.. andai nya kita tak berusaha untuk duduk di atas... kitalah yang akan di bawah.. yang di atas tu berusaha untuk yang terbaik.. mcm burung tu.. yang di atas terlepas dari terkena tahi.. burung di bawah.. macam lirik lagu dikir ni..
    "1. abeli nyanyi lagu dikir sebagai ceramah motivasi..
    tuan puan kena pikir.. terutama yang ada sini...
    sekarang zaman dunia moden.zaman sains teknologi..
    semua bangsa terus bersaing.. nak mengangkat harga diri..
    2.keperluan alaf baru semakin hari semakin canggih..
    bukan setakat perlu tahu.. baca quran baca hadis..
    bidang lain juga perlu.. matematik dan inggeris..
    semua bidang kita maju. jadi rakyat serba boleh..
    3.kehidupa sudah bertukar..gaya hidup banyak beralih..
    sakit deman ke hospital.orang tak bomoh dah dgn sirih..
    handphone nampak gambar.. boleh bercakapo hantar masage.
    kalau kita tak nak belajar bangsa kita orang tindih...
    4.. bersambung....

    BalasPadam
  51. Banyaknya komen. Kak Cik memang glamourlah

    BalasPadam
  52. salam kak cik,

    sedihla tengok gambar tu..teringat apa yg berlaku dalam masyarakat kita..begitulah adanya...ramai yg masih susah diluar sana dan ramai pula yg kaya raya sedang hidup selesa dan lupa utk memandang ke bawah.

    BalasPadam
  53. yg ida nampak betapa untung duduk tempat teratas sekali..yg dibawah tu puas kena apa saja mala petaka..namun bila di atas kerap2lah pandang org di bawah agar kita sedar kehidupan tk selalunya di atas.

    BalasPadam
  54. Tiada keseimbangan dalam organisasi!

    BalasPadam
  55. Salam LB...

    ya.. betullll... :)

    BalasPadam
  56. Salam Cikgu Humairi..

    burung2 dlm gambar tu tidak dikurung.. tetapi mungkin dah selesa duduk begitu walaupun 'ditahikan'..

    BalasPadam
  57. Salam Azie..

    wah.. jalan selamat tu.. tapi, apapun yang disuarakan adalah pendapat peribadi yang adakalanya memang kena dengan apa yang kita fikirkan.. :)

    BalasPadam
  58. Salam Abeli...

    hmmm... dlm dikir pun ada maksud yang tersirat.. hanya yang mendengar dengan teliti dapat menangkap maksudnya... :)

    BalasPadam
  59. Salam Cikgu Aida..

    syukurlah.. dari hari ke hari, kenalan kakcik semakin bertambah. :)

    BalasPadam
  60. Salam Zai...

    itulah realiti kehidupan....

    BalasPadam
  61. Salam Ida..

    betul.. hidup ini ibarat putaran roda...

    BalasPadam
  62. Salam Miss Marquis..

    terima kasih kerana sudi singgah dan jadi follower. Pandangan Miss itu juga betul. :)

    BalasPadam
  63. Salam kakcik,

    Walaupun lambat, nak jugak bagi komen....

    1) BURUNG KAT ATAS MAKAN KENYANG, GEMUK BANGET!

    2) DI SEBABKAN BANYAK SGT MAKAN, BANYAK PULAK BAHAN BUANGAN!

    3) BURUNG KAT BAWAH, BODOH, DAH LAH KURUS TAK CUKUP MAKAN, KENA BAHAN BUANGAN LAGI, MASIH MELONGO!

    4) WALAU APAPUN, LIFE IS LONELY AT THE TOP! SAPA PUN TAK MAU KAWAN.

    BalasPadam
  64. Salam Anne..

    walaupun lambat, kakcik tetap bagi respon (kalau kakcik perasan). Ya... pandangan yang BERNAS dari Anne.. kakcik setuju.. :)

    Tapikannnnn... kat atas tu.. ada juga yang nak berkawan, dengan harapan kawan dapat makan kawan.. hehehe....

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...