Klik klik

Isnin, Disember 21, 2009

2kg sahaja????


Semalam, sementara menanti ketibaan Adik (Rahmah dan Dr. Kahar), aku sempat 'menyelinap' masuk ke Hospital Pakar Al Islam untuk menimbang berat badan. Masa aku masuk ke wad pada 1/12 hingga 4/12 tempohari, berat badanku sudah mencecah 80kg! (Awal tahun dulu beratku 73kg). Selepas menimbang semalam, berat yang ditunjukkan oleh penimbang tu 78kg..huhuhu...

Malam sebelumnya, aku menimbang berat di rumah adikku menggunakan penimbang digital -berat yang ditunjukkan ialah 75kg - mana satu yang betul??? Tapi aku perasan, banyak pakaianku sekarang agak sendat untuk kupakai. :(

27 ulasan:

  1. salam kakcik ku sygg..

    ok la tu dh ilang 2kg dlm masa 3 minggu..azam tahun br nnt cuba turun lg 2kg tiap2 bulan..kakcik bolehhh...
    oh yer ina nk turun ktn tu ari apa kakcik?kakcik kasi la no hp wan kt ina..khamis ni nora nk balik kg..kalau dia free boleh dtg umah..hp nora masuk icu seminggu dua ni..huhuhu

    BalasPadam
  2. Salam Nora sayang..

    Ina sekeluarga pergi Kuantan 23 & 24 ni. Duduk kat Shahzan (betul ke nama tu??? lbhkrg mcm tu la dia sebut) Hotel. Knp dgn hp Nora tu?? Aqib buat main baling2 ke??? :)

    BalasPadam
  3. Nanti kita pakat ramai2, masuk The Biggest Looser Asia... nak? hehehehe

    BalasPadam
  4. Kak CIK...
    menjawab soalan Kak CIK di entri sebelum..
    Kita memang berjiran.. ahaa lupa lak. Taman Cempaka dgn Pandan Jaya tu bukan ler jauh mana pun..hehehe

    FRIM Gathering? Rasa macam nak pegi, tapi lum dapat diconfirmkan lagi. TOKLAKI macam bz jerr.. Tak tau nak pegi dgn sapa...:D

    BalasPadam
  5. hp nora x leh nk wat 3G..bila wat video call camera nora problem..sib baik masih ada warranty lg..rasanya sbb kes aqib baling2 jgk la kot..seminggu dua ni terpaksa la cuba belajar hidup tanpa enpon di sisi..sob sob sob

    BalasPadam
  6. okay tu, at least turun jugak. Fa punya tak bergerak2 dari dulu hingga kini. Harap2 tak selamanya!!

    BalasPadam
  7. Azie..

    jommmmmmmm.... :)

    smlm kakcik tengok kat TV pasal ratu cantik gemuk kat Thailand. Berat mesti 80kg ke atas, tapi muka diaorg memang comey giler (bhs budak2 skrg)...

    Kakcik duduk kat Taman Kencana la sayang.. bukan Tmn. Cempaka.. :)

    BalasPadam
  8. Nora..

    hidup tanpa hp tak apa lagi.. jangan hidup tanpa udara! :)

    BalasPadam
  9. Fa...

    Fa nak turun macamana lagi? Kakcik tengok gambar Fa sikit punya slim river ke??? Jeles kakcik tau... :)

    BalasPadam
  10. Azie...

    kalau jadi pergi, Azie bawak makanan tak? Pagi tadi kakcik bincang dengan En. Suami, kalau jadi pergi, kakcik nak bawak makanan ringan je.. ;-)

    Jomla pergi.. nak kakcik jemput pun boleh. Telefon je. Kita bersempit2 la sikit dalam kereta kakcik tu... :)

    BalasPadam
  11. Salam my lovely kakCikS..:)
    Kirakan sis..turun 2 kg tu seribu rahmat tu..
    Ye laa..kita ni bila dah berusia mmg nak turun 1kg pun susah..compare than yg muda belia..tp kalau nak naik berat cepatttttt...
    aduhai...

    BalasPadam
  12. tu yang maleh nak menimbang niiii...

    2 kg tu ok per,,,cuba bayang kan beli bawang 2 kg...berat tu....

    BalasPadam
  13. Tinie sayang..

    ok la juga, kan? tp.. kalau boleh kakcik nak turunkan sampai 20kg.. wakakaka .. macam tak tercapai akalmu je! :)

    BalasPadam
  14. Kak CIK..
    terimakasih atas undangan tu. Nanti Azie fikirkan... Buat masa ni, kosongkan ler 1 bahagian dlm keta Kak Cik tu yerrr..hehehehe...

    BalasPadam
  15. Salam ezza..

    hehehe.. bila bayangkan bawang 2kg punya berat.. rasa banyak la pulak.. :)

    BalasPadam
  16. Kak CIK... minta add email... tq

    BalasPadam
  17. kak cik, penimbang tu rosak tu, hehehe....saya pun selalu gak berdepan ngan penimbang rosak ni..

    BalasPadam
  18. Heavy tuu..
    tapi kalau kena dgn ketinggian tu kira oklah..
    Pun begitu..78 ke75 ketu kira 80lah tu..
    nak kena diet selalu nih kakcik..

    BalasPadam
  19. Salam Annie..

    a ah la kan.. mungkin penimbang tu yang rosak! ;-)

    BalasPadam
  20. Azie.. emel add kakcik kan ada kat tepi sebelah kanan tu... :) (kat facebook badge)

    Nak no hp? 012-2830569 :)

    BalasPadam
  21. LB...

    kalau ikut ketinggian, macam tak nampak gemuk sangat kot.. tapi, gemuk la juga... huhuhu.... :(

    BalasPadam
  22. Salam..
    Sama je kita ni...rasanya makin 'mengembang'.
    Dua hari lepas saya timbang di pasaraya guna penimbang digital, siap dgn BMI. Dh terlebih 3 kg dr yg sepatutnya..dah 69kg.
    Tahun lepas boleh bertahan pd 63kg...
    Gemuk ke?

    BalasPadam
  23. Dik Maiyah...

    apa yang ok tu? Berat kakcik ke??? x ok laaaaa.... huhuhu... :(

    BalasPadam
  24. Salam Niza...

    knp kebanyakan wanita, bila semakin berusia, semakin mengembang ek??? Jangan kata kita tak jaga diri.. jaga pun, dia tetap juga jadi apam terlebih ragi! :(

    BalasPadam
  25. memang sudah nalurinya begitu semakin berusia semakin mengembanglah....

    BalasPadam
  26. Abu Muaz..

    betul.. dah mmg begitu lumrahnya kan? :)

    beruntung mereka yang dianugerahkan kelebihan dari muda sampai hujung usia tetap sihat dan langsing (teringatkah untuk mensyukurinya??)

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...