Klik klik

Isnin, November 09, 2009

Kesian bayi ni..



Baru dilahirkan semalam. Berat lebih 3kg. Ibunya nak 'lepaskan' dengan harga RM13k. Adoiii. Atau bayar dulu RM5k. Memang pun aku tak mampu. Tapi memang comel. Kesian dan sayang kalau terlepas ke orang yang berlainan agama walau apapun status anak ini. :(

18 ulasan:

  1. ya Allah kak, kalo sy bleh jaga mmg sy bik, alahai anak

    BalasPadam
  2. Apa sebenarnya yang terjadi..? Memang kesian...

    BalasPadam
  3. KAKCIK,
    GIRL KE BOY?
    kenapa? ceritalah....

    BalasPadam
  4. ooopppppssssss
    baju pink....
    girl lah tuuu....
    soriii.... andeh rabun tadiiii.

    BalasPadam
  5. Desakan hidup menyebabkan perkara ini berlaku. Teringat kisah adik angkat saya yang diambil oleh Allahyarhamah mak saya dari keluarga asalnya kerana tidak mampu menyaranya.

    Waktu itu ibu kandungnya sedang sarat mengandung dan mengatakan pada mak saya yang dalam perutnya pun dah ada orang "book".

    BalasPadam
  6. apsal nak jual.??..family dia orang susah ke?...kenapa family dia tak dapat bantuan.??..ketika saat ini, dimana Jabatan Kebajikan Masyarakat??...Jabatan Zakat??..Takkan nak harap NGO jek...~~

    BalasPadam
  7. Salam semua..

    Ini semua terjadi kerana masalah sosial yang bagaikan tak terbendung lagi.. faham2 sajalah..
    Sepatutnya, kalau siibu ini nak anak selamat, serahkan sajalah kepada yang sudi. Cukuplah bil2 dibayarkan. Sebab, dia pun tak inginkan anak yang terpaksa dibintikan dengan Abdullah...

    BalasPadam
  8. akhir zamannnnnn.....kucing pun tak sanggup hilang anak....

    BalasPadam
  9. Ya Allah siannya baby girl ni.Cute lah dia.Macam manalah nasib dia ya?Kenapa mahal sangat?Apapun,dia tak berdosa. Islam kan takde dosa warisan...
    Kak,saya teringat kawan saya,dia pernah pesan dengan saya kalau ada sesiapa nak beri anak,tolong sangat bagitau dia,sebab kawan saya ni dah 9 tahun bernikah lum dapat anak.Tapi saya dah lost contact dengannya.

    BalasPadam
  10. ni yang sedih dengan anak2 zaman sekarang, bila dah buat dosa, mengandung, anak pun taknak. Cuma yang ni lebih baik daripada yang buang anak merata2, ada yang masih hidup ada yang dah mati masa dibuang. Dah takada ke balas kasihan dan kasih sayang dalam hati mereka. Ada orang yang susah dapat anak, ada yang senang dapat anak, dibuang2 pulak

    BalasPadam
  11. kakcik, dah ok ke kaki, tgk bkn main lagi g jln2 ke teluk intan, ok dah kot, hehehe.. apa2 pun jaga kesihatan ye kakcik, kesian kat adik dan bangcik (bangcik tu tu besar betul ye, kalu mengaku form 2 pn orang percaya)

    BalasPadam
  12. salam kakcik..
    mama terkelu la tengok baby tu kakcik,, baby tu kat mane skarang ni kakcik..

    BalasPadam
  13. Fa...

    sesetgh manusia dah hilang kemanusiaannya! :(

    BalasPadam
  14. Ummu Masyitah..

    kakcik pun tak faham, kenapa begitu tinggi nilai yang diletakkan. Mengalahkan wang hantaran! :( Itulah..Orang yang betul2 mengidamkan anak lain ujiannya. Yang senang dapat anak, dijaja pula..

    BalasPadam
  15. Rosnanie..

    anak-anak kakcik dah terlebih makan kacang panjang kot! dah lebih tinggi dari mak ayah mereka.. dak adik tu dalam setahun dua lagi, mahu sama tinggi dgn mak dan ayahnya! :)

    BalasPadam
  16. Mama..

    memang tersentuh hati tengok baby tu. Apakan daya kakcik tak mampu. Bukan saja dari segi wang ringgit, dari segi kudrat pun rasanya.. kakcik dah terlalu tua untuk punya baby! Tapi dak adik tu, dia mmg suka baby - selalu suruh maknya melahirkan lg!

    Baby girl tu setahu kakcik masih lagi di klinik tempat dia dilahirkan. Mudah2an dia tergolong dalam golongan yang nasibnya terbela.

    BalasPadam
  17. kita yg dah ada anak ramai ni pun masih nakkan anak lagi.... kesian ya. yang pasti ibu tuuu tetap sayang dan merindui anaknya sampai bila-bila.

    BalasPadam
  18. Betulke ibu itu akan sayang dan rindu kat anaknya tu, Abu Muaz?? Wallahhuaklam..

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...