Klik klik

Isnin, Oktober 19, 2009

Aku dah bosan


aku dah bosan.. jemu.. jelak
aku tak mahu jadi tukang bancuh air lagi..
tapi aku nak jadi apa???
takkan nak jadi tukang sapu kot..

eh! jangan pandang hina pada tukang sapu tau
kalau tak ada tukang sapu
sapa nak bersihkan segala sampah sarap???

setakat pakai cantik-cantik
sehelai tisu berhingus
pun tak pandai nak kemaskan
tetap juga sipengotor namanya

dah tu..
kenapa nak pandang kotor pada tukang sapu???
kalau tak ada dia
tisu tu duduk la kat kaki meja....

kalau hari-hari buang sehelai
lama-lama tutup meja!

10 ulasan:

  1. kakcik,
    tengah dilema yer...
    kakcik kena solat istikharah lah nampaknya
    pilih nak jadi ape
    (Hmmm..hahahahahha...)
    lawak petang-petang.

    BalasPadam
  2. Buatlah apa kerja asal halal.

    BalasPadam
  3. nanti nak rasa air dari bancuhan kak lah

    BalasPadam
  4. Salam
    Tukang bancuh air ke..
    Tukang sapu ke..
    atau apa2 ke..
    ada kepentingannya msg2..
    tdk sama sekali..dipandang seblh mata..

    BalasPadam
  5. Salam Adik..

    kalau dah buat kerja yang sama untuk satu tempoh yang lama, timbul juga rasa jemu :) (Nasib baik tak jemu jadi ibu dan isteri...)

    BalasPadam
  6. Abu Muaz..

    sesekali rasa macam teringin nak jadi perompak.. wakakaka...

    BalasPadam
  7. Dik Maiyah..

    InsyaAllah, boleh. Mungkin masanya akan tiba..

    BalasPadam
  8. Salam Tini..

    betul.. setiap kerja itu ada kepentingan masing-masing..

    BalasPadam
  9. salam, kak cik....

    itu mmg perkara biasa. saya yang mengajar ni pun, kadang2 dah jemu rasanya. tapi kejap je, lepas tu semangat lah balik. apa kata masa tengah jemu tu, kak cik ambik cuti ke....lepak2 ke...hehehe

    BalasPadam
  10. Salam cikgu...

    kadang2 memang rasa nak bercuti.. tapi, cuti kakcik dah nak habis...huhuhu... :(

    Terimakasih kerana sudi singgah kat pondok kakcik ni.

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...