Klik klik

Rabu, April 07, 2010

Mengharap hujan..

tapi tak berdaya menghadapi taufan.. tak juga selesa dengan panas yang menggigit ini.. semoga Allah mencucurkan rahmat ke atas kita semua. Amin.


(gambar - dalam kereta Along sewaktu balik dari menjemput Angah pada 02/04/10)

22 ulasan:

  1. Semalam hujan sekejab je..

    BalasPadam
  2. Ujan ler best KAK CIK...

    paling best kalu dapat main ujan. woooo! Jom kita melompat KAK...

    BalasPadam
  3. Salam LB..

    iya, malam tadi hujan agak lebat tapi sekejap sahaja :)

    BalasPadam
  4. Salam Azie..

    semalam, dalam jam 8.00mlm..waktu hujan, kakcik ke Maybank tempat kakcik ambil Azie dulu.. semata2 nak masukkan duit untuk Angah (kakcik tak ada akaun Maybank - jd, x boleh nak buat pemindahan melalui Maybank2u).. CDM kat Pandan Indah semua 'tergendala'.. nak main hujan, takut pulak besi kat belakang kakcik ni berkarat nanti..hehehe..

    BalasPadam
  5. Salam! Kokcik,
    Ate dlm pepenah yg pijor ni,mcm ghomah teman ni siangnya serap haba, malamnya keluworkan haba jadi nyemedang je paneh. Mana mbuatnya menohor je le keghebeh (kipas) suratkabor. Kena pulak dtg, hari membuak dgn kilat menyabung-nyabung, susah juga teman ni. Kalor dulu, ghomah kpg asyik teghih sana sini jenuh menadah ayor hujan, tap laa ni kokcik, ghisa pulak teman streamyx asyik2 terbakor je! Putuih le dgn duniye luwor. Mana buatnya, kuasa Allah SWT. Ate begitu le kite, haghapkan hujan dpt le nyejukan kwsn ghomah teman, mun dpt disoghong bantei, lagi baguih soooh je teman megholoh....

    BalasPadam
  6. Salam Yop..

    ish.. kalo ujan.. baghen ateh tilam.. taghik gebo.. amboi.. memang sedap megholoh.. silap2 atap dah teghobang pun tak sedo.. lagi haghu weh...

    BalasPadam
  7. Ramai org mula gelisah dan tak senang duduk bila hujan tak turun lebih dari seminggu... tp kalau hujan turun tak benti2 selama seminggu.. alamak~!!

    BalasPadam
  8. Salam kakcik,

    Macam tu lah kita manusia kan? Kita semua serupa...bila panas nak hujan, bila hujan nak panas...bukan kat sana saja...sini pun siang panas! petang siap guruh dan kilat!

    BalasPadam
  9. melihat dan memikirkan semuanya ini membuatkan kita lebih hampir kepadaNya kerana kita sebenarnya tiada daya dan upaya untuk mengubahnya melainkan atas kudrat dan ihsanNya jua.

    BalasPadam
  10. Amin.. moga kita diberkati

    BalasPadam
  11. Salam! Kokcik,
    Ape dighisakan main hujan ni, kan kokcik skrg dah pakei susuk kat belakang, tentunya kebei. Ghanduk je, org dah bagi lesen pakei, pekei jelah. Yang takutnya, Abg ES nengak kokcik pelan saghi pelan muda.....

    BalasPadam
  12. Salam Vic..

    bila hujan seminggu tak berhenti, mulalah gelisah sebab kain tak kering pulak.. mulalah terfikir nak beli pengering pulak, kan? Itulah kita yang bernama manusia :)

    BalasPadam
  13. Salam Anne..

    kat sini pun bila petang nampak mendung dan redup bagai nak hujan.. tapi tak turunpun....mungkin dia turun tak sekata.. Ialah, kita hanya hamba..mengharap pada Maha Pencipta...

    BalasPadam
  14. Salam AL..

    betul tu.. tiada daya kita melainkan mengharap rahmat dariNya.. :)

    BalasPadam
  15. Azie..

    takkan kesian je... tolong le buat puding ke untuk basahkan tekak yang kering ni! hahaha..

    BalasPadam
  16. Salam Maiyah..

    amin.. semoga rahmatNya sentiasa bersama kita. Insya Allah :)

    BalasPadam
  17. Salam Yop..

    ish mike ni.. kebei ke mende? Ghiso teman weh.. belakang teman ada besi.. buatnya panoh dek linto.. naya teman.. Nak nampak muda apa.. dah ghope nenek kebayan je! :)

    BalasPadam
  18. Dia yang Penyayang.

    walaupun tak sembah tetap ADIL beri hujan..semua mahklukNYA

    BalasPadam
  19. Panas yang memeritkan.. sejuk yang mencengkam hingga ke tulang...

    Bagaimana agaknya cuaca dunia 10 tahun akan datang.. menakutkan untuk difikrkan

    BalasPadam
  20. Salam Zeq..

    begitu juga bila ada yang menderhaka - balanya tidak kepada seorang sahaja!..

    BalasPadam
  21. Salam Nida..

    Risau juga memikirkan anak-anak. Bagi kakcik, tak tahu sam ada masih ada atau tidak di muka bumi ini sepuluh tahun lagi.. Mudah2an masih diberi peluang bersama anak-anak dan tidak menyusahkan mereka..

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...