Klik klik

Selasa, Ogos 04, 2009

Cuti Sakit

Hari ini dan semalam aku bercuti - cuti sakit!
Apa yang sakit? Entahlah!
Semalam pagi, aku ke pejabat seperti biasa.
Mula2 semuanya ok saja. Aku ke kantin membeli makanan.
Selepas makan, masih ok. Kemudian aku merasa seram sejuk,
hingus mula keluar dan badan mula menggigil. Kenapa pulak ni???

Kerana bimbang, dengan dada yang terasa 'ketat',
aku mengambil keputusan untuk ke klinik. Aku ingin memberitahu bosku
tentang situasi yang kuhadapi. Tentang Angah yang positif Influenza A.
Melihatkan keadaanku, bos di seksyenku berkata biarlah dia saja tolong
memberitahu kepada bos No. 1.

Mereka membenarkan aku untuk pulang. Aku menelefon suami supaya mengambilku
dan menghantarku ke klinik.

Semasa berjumpa doktor, aku bertanya kepadanya (doktor itu), tentang
keadaan Virus Influenza yang semakin merebak. Beliau berkata, memang
belum ada ubat untuk virus berkenaan. Malam sebelumnya saja, di Pusat Perubatan
berkenaan ada 10 kes yang disahkan positif! Hospital juga akan menerima pesakit
yang benar2 kritikal untuk dimasukkan ke wad. Selebihnya, hanya disuruh untuk
dikuarantin di rumah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...