Klik klik

Ahad, Julai 26, 2009

Yanti

Yanti adalah bekas pembantu rumah adikku. Saat aku menaip entri ini, Yanti telahpun selamat tiba di kampung halamannnya di Surabaya.

Sesungguhnya Yanti adalah pembantu rumah yang amat baik. Dia bukan saja disayangi dan disenangi oleh adikku dan keluarganya, malah arwah emakku, bapaku dan semua adik beradikku dan keluarga kami manyenangi Yanti. Anak-anak adikku pasti akan merindui Yanti. yanti amat pandai mengurskan rumah tangga adikku. Dia melakukan tugasan rumah tanpa perlu diarah-arah.

Saat Yanti berlepas pulang ari LCCT, adik-adikku seramai 3 orang bersama keluarga masing-masing menghantar Yanti. Cuma aku dan keluarga saja yang tidak turut menghantar. Bagaimanapun, kami telah bertemu Yanti buat kali terakhir pada malam sebelum Yanti berangkat pulang. Kebetulan aku dan suami agak keletihan kerana malam itu kami baru saja tiba dari Teluk Intan selepas menziarahi ibu mertuaku.

Malangnya Yanti habis kontrak bersama adikku di saat kedudukan kewanganku amat parah. andainya tidak, sudah pasti akan kubelikakn sesuatu yang punya nilai sebagai tanda penghargaanku kepada Yanti sepertimana yang dilakukan oleh adik-adikku.

Buat Yanti, di manapun kau berada - kakcik doakan kau bertemu kebahagiaan dan terus disayangi semua yang mengenalimu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...