Klik klik

Jumaat, Mei 22, 2009

keadaan bapa hari ini

pagi tadi aku hanya menjengah bapa sekitar jam 4 pagi
keadaan bapa macam itulah juga..
terbaring tapi tak lena
aku tak turun menjenguk bapa dari dekat
kerana abang iparku ada tidur
disebelah katil bapa bersama kakakku

sebelum keluar ke tempat kerja
aku tanya bapa apa yang dia rasa
katanya sakitnya macam berkurang
tapi badannya lenguh2
maklumlah dah beberapa lama terbaring saja
bapa juga tak lena tidur
dan bila tak lena
macam2 yang datang dalam fikirannya
ini menambahkan runsing bapa
walaupun berzikir
fikiran2 jahat tetap datang
mengganggu bapa

hari ini bapa berpesan supaya aku
membelikannya buah tembikai
kebelakangan ini bapa suka makan
benda2 yang masam dan minum air bergas..
yang dimintanya.. air sarsi bergas, nenas dan hari ini
dia minta tembikai..

aku berfikir2 untuk memberikan semua itu
sebab.. perut bapa kosong dari makanan yang berzat
takut jika makanan2 yang dimintanya itu
akan menambahkan rasa sakit..

kalau tak diberi pun aku jadi serba salah..
mahu tak mahu
kami ikut saja kehendak bapa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...