Klik klik

Khamis, Mei 14, 2009

doktor oh doktor

hmmmmm.....
aku ni mmg tak sekolah tinggi
setakat SRP saja (skrg PMR)
kerja pun setakat pembancuh air di pejabat
tapi aku tak menyekat mindaku untuk berkembang
aku rajin melayari internet
untuk mendapatkan sesuatu informasi...

sekarang bapa duduk di rumahku
selepas balik dari hospital

yang aku nak ceritakan
tentang pertemuan dengan doktor di hospital tu...
panjang lebar penerangan yang diberikannya
tentang polisi, biopsi, umur pesakit yang dah lanjut,
Q pesakit yang panjang.. tentang kononnya
sekecil manapun kes - mereka tetap mengambil berat
dan temujanji tetap diberikan (kena tunggu 3 bulan lagi atau lebih)
ubat juga tetap di beri (sekadar paracetamol yang kononnya berfungsi
bukan sekadar sebagai ubat demam sahaja dan juga ubat pelawas kencing)...

betapa panjang lebar pun penjelasannya
aku bukan bodoh untuk memahami..
kesimpulannya hanya satu..
'bawa saja lah bapa awak balik dan tunggu saja saatnya...'

apakan daya
aku bukan orang yang 'berada'
atau sekaya Dato' Siti
kalau tidak sudah pasti aku akan cari hospital yang terbaik
bukan untuk mengelakkan diri dari menjaga bapa
tapi untuk mendapatkan rawatan yang terbaik
andaipun rawatan itu akan menemui titik noktah
sebagaimana yang telah tersurat.. aku akan redho
kerana aku telah berusaha untuk mendapatkan
segala yang terbaik buat bapa.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...