Klik klik

Rabu, Mei 20, 2009

catatan malam tadi

Malam tadi Ustaz R datang lagi untuk 'mengubati' bapa
w/pun jam dah pukul 10 mlm, aku memang senang hati
dengan kedatangan ustaz - setidak2nya akan melegakan
hati bapaku....

Ustaz membaca Surah Yasin dan surah lain dari Al Quran
kemudian menghembuskan ke air untuk dijadikan air penawar.

Jam 4 pagi tadi aku turun untuk tidur di sisi katil bapa,
w/pun kakakku telah sedia ada menemani bapa.
Kulihat bapa tidur agak lena. Bagaimanapun sekitar jam
5 pagi, kudengar suara bapa yang halus dan nyaring 'sakitnyaaaaaaaaa'.
Aku bergegas bangun. Bapa meminta aku meletakkan tuala panas
di dadanya untuk mengurangkan kesakitan. Bapa kata, semasa
Ustaz bacakan ayat2 Al- Quran, dia merasa dadanya bagaikan kosong,
tiada secubit sakitpun yang dirasai.....

Aku sampai termimpi2 kononnya bapa dah boleh bangun untuk ke bilik
air..... Sesunggguhnya, hanya Allah Yang Maha Mengetahui apa yang dirasai oleh bapa.....

2 ulasan:

  1. Semoga ayah ciks cepat sembuh...Ameen!

    BalasPadam
  2. Terimakasih Tn Kassim - mudah2an begitulah hendaknya..w/pun kakcik sendiri bagaikan takut utk berharap :(

    BalasPadam

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...